vendredi 11 janvier 2013

Château de Chambord.

Réclame d'autrefois (1910) : Chemin de fer d'Orléans. Touraine. Château de Chambord

Celtic mythology.

VENTA SILURUM is nowadays called Caerwent (Cageris Venta). Venta was a Brittonic toponym used to denote the site of a convergence and of such aggregation points as tribal council headquarters and markets. Venta Silurum was the meeting place of the Silures, a tribe who called themselves the “seeds”. Here was worshipped Mars Ocelus, the sharp and dangerous warlike god. Today, his name survives in the Welsh word diogel 'un-dangerous, un-sharp, safe'.
VENTA SILURUM est aujourd'hui appelée Caerwent (Cageris Venta). Venta est un toponyme Brittonic utilisé pour désigner le site d'une convergence et de ces points de regroupement comme siège du Conseil tribal et des marchés. Venta Silurum a été le lieu de rencontre des Silures, une tribu qui s'appelaient eux-mêmes les « graines ». Ici a été adoré Ocelus de Mars, le dieu guerrier pointu et dangereux. Aujourd'hui, son nom a survécu dans le mot gallois diogel "un-dangerous, non-forte, safe".

jeudi 10 janvier 2013

Lieux sacrés : de Boule-d'Amont.

L'église Saint-Saturnin de Boule-d'Amont

Boule_d_Amont__29_aBula d'Amunt fut habité dès le néolithique. Deux mégalithes en sont la preuve : les pierres plantées au Coll de les Arques, et le dolmen de Cementiri dels Moros, avec des croix et des cupules gravées sur la dalle. Il faut attendre le Xème siècle pour que se développe le village. Bula, 942, puis Bula Subirana, 1062, fut incorporé à la vicomté de Vallespir vers 990.







Boule_d_Amont__2_aAu XIème siècle, Saint-Michel de Cuxa y possédait un certain nombre d'alleux. A la fin du XIème siècle, les riches propriétaires de Serrabone firent construire une église qu'ils dotèrent d'une communauté de chanoines de Saint-Augustin. Celle-ci se développa au point de nécessiter des agrandissements de l'église consacrée à nouveau en 1151. Au XIIIème siècle, Arnaud de Cortsavi y détenait des droits seigneuriaux, conjointement avec l'abbé de Saint-Michel et le prieur de Serrabonna.











Boule_d_Amont__5_aL'église de Saint-Saturnin, citée en 1011, primitivement à nef unique et abside semi-circulaire, possède un chevet de tradition lombarde. Il s'agit d'une reconstruction du début du XIIème siècle. Le chevet fut construit en deux étapes, probablement la partie basse fut-elle construite au début du XIème siècle alors que la partie haute le fut lors de l'établissement des chanoines, vers la fin du siècle.






Boule_d_Amont__27_aLe collatéral nord est un ajout du XVIIème siècle. La porte occidentale fut ouverte au XVIIIème siècle, remplaçant l'entrée d'origine située au sud. Les vantaux de la porte sont ornées de remarquables ferrures romanes.















Boule_d_Amont__19_aL'église abrite de beaux retables baroques, une statue du saint patron, Saturnin, et une vierge en majesté qui n'est pas mentionnée dans l'inventaire.
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Boule_d_Amont__7_aElle me semble venir du XIIIème, avec son enfant moins travaillé, posé sur son giron. Cela vous rappelle quelque chose ?
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Boule_d_Amont__14_aSes mains ne sont pas démesurées, mais elle possède la majesté de ses soeurs noires, nombreuses dans la région. Serrabonne n'aurait-il pas eu une vierge noire ?
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Boule_d_Amont_chapelle_saint_Pons__30_aUn peu plus bas dans la vallée, la chapelle romane de Saint-Pons.
Posté par madame_dulac

Légende templière ramenée d'Orient.

Cette légende, connue des Templiers et ramenée d'Orient, vraisemblablement par leurs soins, existe sous de nombreuses versions, tradition orale oblige.

Deuxième livre des Chroniques (2/10) :

Huram, roi de Tyr, répondit par une lettre qu'il envoya à Salomon :
"C'est parce qu'il aime son peuple que Yahvé t'en a fait le roi"
Puis il ajouta :
"Béni soit Yahvé le Dieu d'Israël! Il a fait les cieux et la terre, il a donné au roi David un fils sage, sensé et intelligent, qui va bâtir une maison pour Yahvé et une autre pour y régner lui-même. "
J 'envoie aussitôt un homme habile et intelligent, Hiram-Abi, fils d'une Danite, et de père Tyrien. Il sait travailler l'or, l'argent, le bronze, le fer, la pierre, le bois, l'écarlate, la pourpre violette, le byssus, le cramoisi, graver n'importe quoi et concevoir des projets ...
La légende dispose que peu de temps avant l'achèvement de son oeuvre formidable, Hiram ne voulant pas révéler le mot secret garantissant le grade fut assassiné par trois manoeuvres. Iceux de dépit s'acharnèrent sur leur victime à l'aide des instruments de sa charge : l'équerre, le maillet et la règle.
Conscients de leur forfaiture et terrorisés des foudres de Salomon, ils inhumèrent Hiram à proximité du Temple et plantèrent sur sa sépulture un rameau d’acacia.
Réunis dans la chambre du milieu car inquiets de l'absence d'Hiram, les Maîtres décidèrent de partir à sa recherche.
Attirés par le rameau d’acacia miraculeusement en fleurs, ils découvrirent le corps de Maître Hiram enseveli. Salomon le fit enterrer dans le Saint des Saints. Ils fit édifier in memoriam trois tombeaux contenant respectivement la dépouille du maître, les habits de sa charge et sa canne de magister.
Les maîtres achevèrent le Temple mais changèrent les codes et imposèrent le port des gants blancs au cours des cérémoniels afin de montrer ad aeternam qu'aucun d'entre eux n'avait pris part à cette infamie.

La conquête de Constantinople en 1203.

 
La conquête de Constantinople en 1203

par Geoffroy de VILLEHARDOUIN chroniqueur de son temps .

Ensi se partirent del port de Corfol la veille de Pentecoste qui fu mil et deus cens anz et trois après l'incarnation Nostre Seignor Jesu Crist ; et enqui furent totes les nes ensemble et tuit li huissier et totes les galies de l'ost et assez d'altres nes de marcheanz qui avec aus s'erent aroutees ; et li jorz fu bels et clers, et li venz dols et soès, et ils laissent aler les voiles al vent. Et bien tesmoigne Joffrois, li mareschaus de Champaigne, qui ceste ovre dita, ne onques n'i menti de mot a son escient, si com cil qui a toz les conseils fu, que onques si bele chose ne fu vue. Et bien sembloit estoire qui terredeust conquerre que, tant que on pooit veoir a oil, ne pooit on veoir se voiles non de nes et de vaissiaus, si que li cuer des homes s'en esjoïssoient mult.

Ensi corurent par mer tant que il vindrent a Cademelee, a un trespas qui sor mer siet, et lors encontrerent deux nes de pelerins et de chevaliers et de serjenz qui repairoient de Surie ; et ce estoient de cels qui estoient alé al port de Marseille passer ; et quant il virent l'estoire si bele et si riche, si orent tel honte que il ne s'oserent mostrer et li cuens Baudoins de Flandres et de Hennaut envoia la barge de sa nef por savoir quels genz ce estoient et il distrent qu'il estoient. Et uns serjenz se lait correr contreval de la nef en la barge et dist a cels de la nef : "Je vous claim quite ce qui remaint en la nef dou mien, car je m'en irai avec cels, por ce que il semble bien que il doivent terre conquerre."A grant bien fu atorné al serjent et mult fu volentiers en l'ost veuz ; et, por ce, dit hom que de mil males voies poet on retorner.

Ensi corut l'oz trosque a Nigre, Nigre si est une mult bone isle et une mult bone citez que on apele Nigrepont. Enqui si pristrent conseil li baron. Si s'en ala li marchis Bonifaces de Montferrat et li cuens Baudoin de Flandres et de Hennaut, a grant partie de huissiers et de galies, avec le fil l'empereor Sursac de Costantinoble, en une isle que on apele Andre, et descendirent a terre. Si s'armerent li chevalier et corurent en la terre ; et la genz del pais vindrent a merci al fil l'empereor de Costantinoble et li donerent tant dou lor que pais fistrent a lui. Et rentrerent en lor vaissiaus et corurent par mer. Lors lor avint un grandz damages que uns halz hom de l'ost, qui avoit nom Guis li chastelains de Coci, morut et fut gitez en la mer.

Les altres nes qui n'erent mie cele part guenchies, furent entrees en Boche d'Avie, et ce est la ou li Braz Saint Jorge chiet en la grant mer. Et corurent contremont le Braz tresque a une cité que on apele Avie, qui siet sor le Braz Saint Jorge devers la Turquie, mult bele et mult bien assise. Et enqui pristrent port et descendirent a terre ; et cil de la cité vindrent encontre aus et lor rendirent la vile, si com cil qui ne s'osoient defendre ; et il firent mult bien garder, si que cil de la vile n'i perdirent vaillant un denier. Ensi sejornerent enqui huit jorz por attendre les nes et les galies et les huissiers qui estoient encore a venir, et dedenz cel sejor, pristrent des blez en la terre, que il ere moissons, et il en avoient grant mestier, car il en avoient poi. Et dedenz ces huit jors furent venu tuit li vaissel et li baron, et Diex lor dona bon tens.

Lors se partirent del port d'Avie tuit ensemble. Si peussiez veoir flori le Braz Saint Jorge contremont de nes et et de galies et de huissiers, et mult grant merveille ere la bialtez a regarder. Et ensi corurent contremont le Braz Saint Jorge, tant que il vindrent, la veille de la Saint Johan Baptiste en juin, a Saint Estene, a une abaïe qui ere a trois lieues de Costantinoble. Et lors virent tot a plain Costantinoble cil des nes et des galies et des huissiers, et pristrent port, et aancrerent lor vaissiaus.

Or poez savoir que mult esgarderent Costantinoble cil qui onques mais ne l'avoient veue ; que il ne pooient mie cuidier que si riche vile peust estre en tot le monde comme il virent ces halz murs et ces riches tors dont ele rer close tot entor a la reonde, et des riches palais et ces haltes iglyses, dont il i avoit tant que nuls nel peust croire se il ne le veist a l'oil, et le lonc et le lé de la vile qui de totes les altres ere soveraine. Et sachiez que il n'i ot si hardi cui la chars ne fremist ; et ce ne fu mie merveille, que onques si granz affaires ne fu empris de nule gent puis que li monz fu estorez.

Lors descendirent a terre li conte et li baron et li dux de Venise ; et fu li parlemenz al mostier Saint Estene. La ot maint conseil pris et doné. Totes les paroles qui la furent dites ne vos contera mie li livres ; mais la somme del conseil si fu tels que li dux de Venise se dreça en estant et lor dist : " Seignor, je sai plus del convine de cest païs que vos ne faites, car altre foiz i ai esté. Vos avez le plus grant afaire et le plus perillos entrepris que onques genz entrepreissent : por ce si covendroit que on ovrast sagement. Sachiez, se nos alons a la terre ferme, la terre est granz et large, et nostre gent sont povre et diseteus de la viande. Si s'espandront par la terre por querre la viande ; et il a mult grant plenté de la gent en païs ; si ne poriens tot garder que nos n'en perdissiens et nos n'avons mestier de perdre que mult avons poi de gent a ce que nos volons faire. Il a isles ci pres, que vos poez veoir de ci, qui sont habitees de genz et laborees de blez et de viandes et d'altres biens. Alons la prendre port, et recoillons les blez et les viandes del païs ; et quant nos arons les viandes recoillies, alomes devant la vile, et faisons ce que Nostre Sire ara porveu. Car plus seurement guerroie cil qui a la viande que cil qui n'en a point. " A cel conseil s'acorderent li conte et li baron et s'en ralerent tuit a lor nes, chascun a son vaissel.

Ensi reposerent cele nuit et al matin, le jor de la feste monseignor Saint Johan Baptiste en juin , furent drecies les banieres et li gonfanon es chastiaus des nes et les houces ostees des escuz et portendu li bort des nes. Chascuns regardoit ses armes tels com a lui covint ; que de fi sevent que par tens en aront mestier.

Chascuns prist ostel tel com il plot, et il en i avoit assez. Ensi se herberja l'oz des pelerins et des Venisiens ; et fu granz la joie de l'honor et de la victoire que Diex lor ot donee que cil qui avoient esté en poverté estoient en richesce et en delit. Ensi firent la Pasque florie et la Grant Pasque après, en cele honor et en cele joie que Diex lor ot donee. Et bien en durent Nostre Seignor loer que il n'avoient mie plus de vint mil homes armez entre uns et altres, et, par l'aïe de Dieu, si avoient pris quatre cenz mil homes ou plus, et en la plus fort vile qui fust en tot le monde qui granz vile fu et la mielz fermee.

Lors fut crié par tote l'ost, de par le marchis Boniface de Montferrat, qui sire ere de l'ost, de par les barons et de par le duxc de Venise, que toz li avoirs fust aportez et assemblez, si com il ere asseuré et juré et fait sor escomeniement ; et furent nomé li leu en trois iglyses, et la mist on gardes des François et des Venisiens, des plus loiaus que on pot trover. Et lors comença chascuns a apporter le gaaing et a mettre ensemble. Li uns aporta bien et li altres malvaisement que Convoitise, qui est racine de toz mals, ne laissa, ainz comencierent d'enqui en avant li convoitous a retenir des choses et Nostre Sire les comença mains a amer. Ha ! Diex, com s'estoient loialement demené trosque a cel point et Dam Diex lor avoit bien mostré que de toz lor affaires ls avoit honorez et essauciez sor tote l'altre gent. Et maintes foiz ont damage li bon por les malvais.

mercredi 9 janvier 2013

Apophis va se rapprocher de la Terre cette nuit à 1h du matin.

Un astéroïde baptisé Apophis va se rapprocher de la Terre ce mercredi et passer à «seulement» 14.4 millions de kilomètres de nous ont révélé ce mardi des astronomes, comme l'explique le quotidien britannique le Guardian.

Découvert en 2004, le rocher spatial mesure plus de 270 mètres de diamètres, soit l'équivalent de trois terrains de football.

Apophis menacera trois fois

Il devrait revenir à proximité de notre planète en 2029 et 2036, selon les astronomes.

Les scientifiques avaient même, dans un premier temps, envisagé une collision. Une hypothèse dont le risque avait été évalué à une chance sur 45 (soit 2,7%), avant que le risque soit écarté. Selon les calculs de la Nasa effectués en 2009, Apophis ne passera qu'à 22.208 kilomètres de la Terre en 2029, la distance la plus faible jamais observée, mais l'impact sera évité.

D'autres scientifiques estiment encore qu'il y a une chance sur 250.000 pour que la collision fatale avec l'astéroïde intervienne en 2036, alors qu'Apophis passera à nouveau à proximité de la planète bleue.

Dans la nuit de mercredi à jeudi, vous pourrez suivre en direct le passage d'Apophis sur le site Slooh.com, à partir d'1h du matin en France.

Lieux sacrés : Amélie-les-Bains.

Amélie-les-Bains

Am_lie_les_Bains__14_aLe lieu semble avoir été occupé dès l'âge du fer : des blocs de gneiss découverts étaient gravés de signes de cette époque. On a trouvé aussi au siècle dernier, dans la partie dite Lo Gros Escalador, des plombs gravés qui ont fait couler beaucoup d'encre (ils seraient dédiés à des divinités au nom mystérieux, Kantae Niskae, si l'on en croit la fameuse inscription "KANTAS NISKAS ROGAMOS ET DEPRECAMUS").
Les Romains y construisirent des thermes, les "Aquae Calidae", dont subsistent une salle voûtée et une petite piscine.
Plus tard, au VIIIème siècle, vers 780, fut érigé un monastère dédié à la Vierge (Santa Maria del Vallespir), par un certain Castellan, vraisemblablement au sein même des thermes antiques.






Am_lie_les_Bains__11_aCependant, les raids Normands au IXème siècle mènent les moines à déplacer leur monastère à Arles-sur-Tech.
Les Bains vont dépendre de l'abbé du monastère transféré à Arles jusqu'en 1237, date à laquelle le seigneur du Roussillon et du Vallespir, Nunyo-Sanche, en fait l'acquisition. Les abbés firent construire une église consacrée à St Quentin (sant Quintí). C'est ainsi que, protégés par des abbés, les bains d'Arles se transformèrent en ville prospère durant le Moyen-age.










Am_lie_les_Bains__12_aL'église romane du XIIème siècle a été démolie vers 1870. L'église actuelle du village date de 1868 pour le début de la construction, mais ne fut consacrée qu'en 1871 sous le nom de Notre Dame de Vie et dédiée elle aussi à saint Quentin. C'est un édifice construit dans un style qui se veut médiéval, avec une étrange tourelle surmontant la façade.














Notre-Dame-de-Vie
Am_lie_les_Bains__5_aLa vierge romane, Notre-Dame-de-Vie, est une vierge de majesté du XIIIème siècle qui provient de l'ancienne église. L'enfant est assis sur l'avant bras gauche replié de la vierge, ses pieds reposant sur ses cuisses.















Am_lie_les_Bains__7_aSa polychromie est traditionnelle, rouge et verte. Ses mains sont démesurées, elle est assise sur une cathèdre, l'enfant parait plus agé. Nul doute, c'est bien une vierge noire.
Il existe d'autres chapelle sur le territoire : la chapelle Saint-Joseph, celle de Saint-Félix (XIème siècle), et un oratoire, celui de la source de la Madone.
Am_lie_les_Bains__10_a












http://jeantosti.com/villages/amelie.htm
Wikipédia
http://histoireduroussillon.free.fr/Villages/Histoire/AmelieLesBains.php
Posté par madame_dula